593פיאף-יונית טובי-תיאטרון באר שבע-בית ציוני אמריקה ת"א593 תמונות-יחצ"ן תיאטרון באר שבע מציג את המחזה "פיאף" מאת פאם ג'מס מחזאית בריטית.העיבוד הנוכחי למחזה נולד בבית צבי וכעת הוא זוכה להפקה רפרטוארית. פיאף-אדית פיאף או בשמה המקורי אדית גובנה גאסיון היתה הזמרת הצרפתיה המפורסמת ביותר בעולם.היא הפיצה את השנסון הצרפתי שזכה להצלחה בכל העולם פרט לבריטניה. בזכותה הוא הפך למה שהוא היום.לאחר שהתחתנה ילדה בת שנפטרה בגיל שנתיים והתחילה לשיר בשנת 1935 יחד עם אחותה-סימון-רות אסרסאי-ברחובות פריז. לפלה-אמרגן-רון ביטרמן גילה אותה שם והיא הופיעה במועדון שלו.הוא שינה את שמה לפיאף-ציפור חופשיה בצרפתית. הצלחתה היתה מידית.לאחר רצח לפלה נחשדה ברציחתו.פיאף שלא יכלה לחיות ללא גבר לידה החליפה שורה של גברים ביניהם מלחין נשוי-ריימונד-ירמי רייך,פייר-אמיר דוליצקי,לוסיאן-שמי בן-מאיר,מלחין יהודי-מישל-אורן כהן- שהגיש לה לביצוע שיר שהפך מיד לשלאגר. סיור באמריקה הסתיים בהצלחה רבה .היה לה רומן עם מתאגרף-מרסל-אוהד יהודאי שנהרג בתאונת מטוס .פיאף חלתה בסרטן וסימה את חייה ב1963 כשהיא בת 48 בלבד. ציינתי את תולדות חייה שחלקם מוזכרים בהצגה. לאורכה שזורים כ 15 שירים מהמפורסמים ביותר.למרות שמשתתפים בהצגה זו 10 משתתפים ההצגה כולה נשענת על כתפיה של פיאף-יונית טובי. היא העיקר וכל האחרים משמשים כמניעי העלילה ו''תפאורה'' בלבד.זאת בעצם הצגה של איש אחד כאשר כל השאר למעשה סטטיסטים. משחק כולם טוב מאוד אך הופעתם אפיזודית בלבד. אציין את שמם של אלו שלא הזכרתי עד כה. גיא אלון-שוטר וחוקר,רותי אסרסאי-סימון,-מדלן-נילי צרויה. פיאף היתה נמוכת קומה כך גם טובי אך כתפיה רחבות ביותר והן נשאו בהצלחה מירבית את המשא הכבד. היא משנה את אופיה משך ההצגה מבחורה -ילדה תמימה המצויה באשפה לאישה המגיעה לפיסגה . היא היתה חוצפנית,היא היתה מרגשת,היא היתה שתלטנית. שינתה את אופיה עם פרסומה וטובי הראתה היטב שינוי זה בהתנהגותה ובמשחקה. ליונית אישיות בימתית חזקה והיא חיה את תפקידה על הבמה הן בדיבור הן בתנועה והן בהבעה. תענוג היה לראותה ולשמעה.היא מרגשת ברוב השירים שלה וביחוד בשיר "אם אני לא אשיר אין לי בישביל מה לחיות". ביום שמודיעים לה שמרסל נהרג היא מופיעה ומודיעה לקהל שהערב היא לא שרה עבורם ומבקשת בלי מחיאות כפיים כי היא שרה למרסל. ליונית קול יפה ,נעים וערב לאוזן. כל השירים שהיא שרה לווו מצויין בתזמורת בת ארבעה נגנים היושבים כל הזמן על הבמה מאחורי וילון.על תופים ניגן אסף דגן,קונטרבס -אלון עזיזי,אקורדיאון-אתי תבל,פסנתר -יובל שפירא שהיה אחראי גם על הניהול המוסיקלי.קולה של טובי דמה ביותר לקולה האמיתי של אדית פיאף. באמצעות הטכניקה לעתים היה נידמה לך ששומע אתה את פיאף האמיתית. התפאורה -ערן עצמון -שלט בה הצבע השחור ובצד שמאל הוצב תא איפור. המחזה נכתב על ידי פאם ג'מס והעיבוד והבימוי נעשה על ידי אלי ביזאווי. הוא התרכז ובצדק בפיאף והשמיע משירי אדית פיאף . הקהל רצה לשמוע את שיריה אך לדעתי אפשר היה לותר על שיר או שניים מאלו שהושמעו ולהשמיע במקומם שיר או שניים בקולות גבריים והפוטנציאל לכך,בהכירי את גברי פיאף ואת יכולתם בשירה עמד על הבמה. לראות או לא לראות:טובי כובשת אותך הן במשחקה והן בשירתה ואתה נשבה על ידה.מומלץ ביותר. נכתב על ידי displayEmail('blog','elybikoret','gmail.com',"elybikoret") elybikoret-אלי ליאון , 14/1/2010 10:07